Aajege har fått ny visuell profil og hjemmeside. Aajeges visuelle profil handler om identitet, språk, kompetanse og kulturell stolthet. Det handler om mangfold hvor tradisjon møter samtid. Det handler om fremtid. Det handler om menneskene.
Det visuelle uttrykket er en interaksjon mellom farger og mønstre, teksturer og ansikter fra den samiske kulturen i det sørsamiske området, og med bildene til fotograf Tom Gustavsen kommer vi nært på.
Aajeges logo har røtter i urgamle former i et moderne formspråk. Logoen skal formidle at Aajege er en kilde til samisk språk, kultur og identitet. Logoen er utformet både på norsk bokmål og samisk. Logoen står fjellstøtt, oser av selvtillit og seriøsitet. Et umiddelbart inntrykk av at Aajege representerer kompetanse.
Visuell profil og hjemmeside er utarbeidet av Frontal Media på Røros i samarbeid med Laila Mari Brandsfjell. Modeller til bildene er Lena Persson, Aanta Renander og Saja Mali Mille Tomasson Bientie.